
22 Październik 2020
Informacja dla pacjentów udających się do szpitala
Informacja dla Pacjentów
1. "Punkt pierwszego kontaktu"
Wszystkie osoby udające się do szpitala, POZ, NiŚOZ, AOS, pracowni diagnostycznych, oraz laboratorium w „Punkcie pierwszego kontaktu” - „Wejście nr 1” podlegają kontroli epidemiologicznej:
- wywiad epidemiologiczny,
- bezdotykowy pomiar temperatury,
- uzasadniony cel wizyty
Każda osoba wchodząca musi pamiętać o:
- obowiązku zakrywania nosa i ust,
- przeprowadzenia dezynfekcji rąk
- zachowania odstępu około 1,5 - 2 m od kolejnej osoby
Pamiętajmy o tym , aby chronić siebie i innych
W przypadku wystąpienia objawów chorobowych lub pozytywnego wywiadu epidemiologicznego osoba taka nie zostanie wpuszczona na teren szpitala.
Osoby z objawami chorobowymi powinny skontaktować się telefonicznie z lekarzem POZ lub NiŚOZ.
W zależności od objawów chorobowych osoba wymagająca pilnego świadczenia medycznego będzie przekierowana do „Wejścia nr 3”- „Strefa czerwona" - dla pacjentów podejrzanych o zakażenie covid-19.
2. Funkcjonowanie izby przyjęć
Pacjenci zgłaszający się do izby przyjęć mają obowiązek wypełnić "Ankietę epidemiologiczną w kierunku SARS-CoV-2", dalsze postępowanie zgodnie z poleceniami personelu medycznego.
"Stefa czerwona " - na podstawie wywiadu epidemiologicznego i objawów chorobowych Pacjenci mogą być kierowani do "Strefy czerwonej", gdzie obowiązuje zaostrzony reżim sanitarny, w którym należy przestrzegać zaleceń personelu medycznego.
3. Funkcjonowanie szpitala
W szpitalu funkcjonują wszystkie oddziały.
Obowiązuje jednak całkowity zakaz odwiedzin pacjentów hospitalizowanych w oddziałach szpitalnych. Zakaz dotyczy również osób chcących towarzyszyć pacjentce przy porodzie.
W związku z zakazem odwiedzin dopuszcza się informowanie osób upoważnionych do otrzymania informacji o stanie zdrowia pacjenta telefonicznie, po uprzedniej weryfikacji rozmówcy z danymi podanymi przez pacjenta do historii choroby.
Pacjentom oraz rodzinie pacjenta umożliwia się dostęp do rozmów telefonicznych poprzez telefony przenośne w punktach pielęgniarskich.
Dopuszcza się przekazywanie paczek pacjentom hospitalizowanym w oddziałach szpitalnych. Paczkę opisaną imieniem, nazwiskiem oraz nazwą oddziału, na którym przebywa pacjent pozostawia się w punkcie pierwszego kontaktu przy wejściu do szpitala.
Pracownik punktu pierwszego kontaktu weryfikuje obecność pacjenta w oddziale.
W przypadku weryfikacji pozytywnej, paczka przekazywana jest pacjentowi na oddział przez pracownika punktu pierwszego kontaktu. W przypadku weryfikacji negatywnej lub nieopisanej paczki, paczka nie zostanie przyjęta i jest zwracana osobie, która ją dostarczyła.
Zakazuje się wchodzenia i przebywania na terenie szpitala wszelkich osób, których obecność nie jest bezwzględnie konieczna.
Numery telefonów gabinetów lekarskich i pielęgniarskich.
Centrala: 87 520 22 95 lub 96 ,
numery wew:
Izba przyjęć: 331
Oddział wewnętrzny:
lekarze - 304;
pielęgniarki - 350 lub 351
Oddział chirurgiczny:
lekarze - 373;
pielęgniarki - 372
Oddział ginekologiczno - położniczy:
lekarze - 365;
położne - 363
Oddział dziecięcy:
lekarze - 355;
pielęgniarki - 352
4. Funkcjonowanie Punktu pobrań wymazów Covid-19
W "Olmedica" w Olecku Sp. z o.o. funkcjonuje "Punkt Pobrań" wymazów na obecność SARS-CoV-2 . Punkt pobrań czynny jest codziennie w godzinach 9:00 – 14:00. Proszę telefonicznie uzgodnić datę i godzinę zgłoszenia się na pobranie wymazów – telefon 87 520 22 95 lub 87 520 22 96 nr wew. Izby Przyjęć 331.
Osoba, od której ma być pobrany wymaz proszona jest o podjechanie do punktu pobrań, w umówionym terminienie oraz nie wysiadanie z samochodu, wymazy pobrane będą przez uchylone okno samochodu. Prosimy okazać dowód osobisty ewentualnie SMS z informacją o możliwości wykonania badania.
5. Funkcjonowanie POZ i NiŚOZ
Z uwagi na aktualną sytuację epidemiologiczną prosimy Pacjentów o korzystanie z TELEPORADY W sytuacjach , kiedy jest to niezbędne, proszę zgłosić się na wizytę po wcześniejszej telefonicznej rejestracji. Przy wizycie osobistej w POZ lub NiŚOZ istnieje obowiązek wypełnienia "Ankiety epidemiologicznej w kierunku SARS-CoV-2".
Podczas teleporady istnieje możliwość wystawienia:
e – recepty, e- zwolnienia i e – skierowania.
Numery telefonów:
Rejestracja POZ w godzinach 7.00-18.00: 87 520 00 17
Centrala 87 520 22 95 lub 87 520 22 96
numer wewnętrzny – gabinet lekarski nr 6 – 324
gabinet lekarski NiŚOZ – 322
gabinet zabiegowy pielegniarski - 325
Gabinet zabiegowy pielegniarski w POZ oraz NŚOZ - 875202120
6. Funkcjonowanie poradni specjelistycznych
W poradniach nie będą przyjmowane osobiście osoby poddane izolacji domowej, kwarantannie, osoby z objawami ostrej infekcji ( gorączka, kaszel, duszność, utrata węchu lub smaku ) lub z dodatnim wywiadem epidemiologicznym.
W przypadku takich objawów pacjenci proszeni są o kontakt telefoniczny do rejestracji i przełożenie terminu wizyty lub skorzystania z teleporady.
Pacjenci zgłaszający się po raz pierwszy na wizytę przyjmowani będą zgodnie z ustaloną kolejką.
Pacjenci w ramach kontynuacji leczenia proszeni są o korzystanie z teleporady. Lekarz prowadzący w trakcie teleporady może podjąć decyzję o osobistym stawieniu się pacjenta w poradni na wyznaczony termin.
Pacjenci zgłaszający się osobiście proszeni są o przychodzenie w ściśle umówionych godzinach.
W ten sposób uniknie się niepotrzebnego oczekiwania w kolejce.
Poradnie specjalistyczne zabiegowe (poradnia chirurgiczna, urazowo-ortopedyczna, ginekologiczno – położnicza, urologiczna) przyjmują Pacjentów osobiście zgodnie z harmonogramem.
7. Pracownie diagnostyczne - przyjmują Pacjentów na dotychczasowych zasadach. Pacjenci proszeni są o zachowanie środków bezpieczeństwa ( dystans społeczny, maseczka, dezynfekcja rąk).
W poradniach nie będą przyjmowane osoby poddane izolacji domowej, kwarantannie, osoby z objawami ostrej infekcji ( gorączka, kaszel, duszność, utrata węchu lub smaku ) lub z dodatnim wywiadem epidemiologicznym.
W przypadku takich objawów pacjenci proszeni są o kontakt telefoniczny do rejestracji i przełożenie terminu wizyty lub skorzystania z teleporady.